Strona 79

Na czym polega zarządzanie flotą?

0
zarządzanie flotą

Dla osób oraz firm zarządzających flotą niezwykle istotne jest właściwe ubezpieczenie pojazdów przed kradzieżą, natomiast również możliwość całkowitej kontroli przejazdów. Co jest ważne w aktywnym zarządzaniu firmowymi samochodami? Teraz każda większa spółka inwestuje w swoją flotę samochodową. Liczba pojazdów jest uzależniona nie jedynie od wielkości podmiotu, lecz także od charakteru działalności przedsiębiorstwa oraz zamówienia na środki przewozu. Jeszcze więcej inwestorów oraz spółek decyduje się na zakup urządzeń, jakie pomagają administrować firmowymi autami.

Zarządzanie flotą samochodową

Niezależnie od tego, czy flota samochodów została skonstruowana w oparciu o leasing pojazdów ciężarowych oraz osobowych, zakup na kredyt lub gotówkę oraz niezależnie od wielkości floty, zawsze należałoby określić osobę, jaka zajmie się zarządzaniem firmowymi autami. Należałoby ponieważ zaznaczyć, iż nie zawsze samochody firmowe są przyporządkowane do określonego pracownika, natomiast właściwie do danych zadań. Więc niezbędny jest ktoś (tzw. fleet menadżer), kto będzie zajmować się organizacją oraz zarządzaniem stworzoną flotą.

Jak poprawić zarządzanie flotą pojazdów?

Po tymże, gdy do zarządzania zostanie dobrana właściwa osoba, należałoby zainwestować w sprawdzony system, jaki pozwala kontrolować pojazdy. Dzięki jego funkcjom, możliwe będzie przechowywanie istotnych informacji oraz posiadanie do nich szybkiego dostępu. Co winien więc mieć taki system? Przede wszystkim możliwość kontrolowanie tras samochodów, żeby dało się sprawdzać fakt, czy zatrudniony nie stosuje pojazdu do swoich celów.

Zarządzanie flotą samochodową – funkcjonalne urządzenia

Zarządzanie flotą samochodową można sobie poprawić. W tymże celu inwestorzy decydują się na inwestycję w system monitorowania samochodów, jaki nie jedynie obserwuje trasy samochodów, lecz również wskazuje stopień wykorzystania paliwa w każdym spośród nich oraz zapewnia szansę prowadzenia całkowitej ewidencji służbowych samochodów. Czy tego typu zarządzanie flotą samochodową jest dobre? Niewątpliwie. Digitalizacja pozwoli nie jedynie na kontrolę samochodów, lecz przede wszystkim na optymalizację wydatków oraz zastosowania pojazdów służbowych.

Należy mieć także na uwadze, iż do zarządzania floty nie trzeba tylko urządzeń, lecz również specjalnej wiedzy, natomiast to zaoferować mogą nam choćby spółki leasingowe. Takim sposobem, osiągniemy racjonalizację wydatków pod względem serwisowania i napraw pojazdów. Wszystkie czynności administracyjne bierze na siebie wtedy spółka, dlatego zaoszczędzimy dużo czasu.

Porady motoryzacyjne: numer VIN – jakich informacji może dostarczyć?

0
numer VIN

Numer VIN ( z ang. Vehicle Identification Number) jest unikalnym ciągiem liter i cyfr służącym do identyfikacji pojazdu. Bardzo przydatny zwłaszcza przed zakupem samochodu, za jego pomocą możemy sprawdzić formalny stan pojazdu, jego bezwypadkowość, udział w akcjach serwisowych oraz czy nie widnieje na listach kradzieżowych zarówno w kraju jak również za granicą.

Numer VIN jest też niezbędny podczas rejestracji samochodu, ponieważ dzięki niemu możliwa jest unikalna identyfikacja pojazdu. W ramach porad motoryzacyjnych poniżej zostanie przybliżona jego specyfika.

Jak zbudowany jest numer VIN?

Numer VIN zazwyczaj składa się z 17 znaków – kombinacji cyfr i liter. Składa się na niego 3 główne sekcje:

  1. Światowy kod producenta – na jego podstawie można wywnioskować jakiej marki jest samochód, pierwszy znak określa rejon geograficzny z którego pochodzi model, drugi – konkretny kraj, a trzeci znak markę pojazdu.
  2. Kod określający pojazd – na jego podstawie można określić model pojazdu, pojemność silnika, rodzaj nadwozia, rodzaj skrzyni biegów oraz określić rodzaj paliwa (diesel lub benzyna),
  3. Kod określający unikalną identyfikację pojazdu – na jego podstawie można określić fabrykę w której powstał, rok jego produkcji oraz numer fabryczny. Zdarza się również, że na podstawie numeru fabrycznego można ustalić jaką kupujący wybrał wersję wyposażeniową oraz jakie dodatki zamówił.

Gdzie można znaleźć numer VIN?

Numer VIN w samochodzie zazwyczaj można znaleźć w komorze silnika na tabliczce znamionowej lub z specjalnej wnęce pod przednią szybą. Natomiast bezwzględnie powinien on się znajdować również w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

Jakie oznaczenia mają konkretne marki?

Każdy producent ma indywidualny kod marki, poniżej kilka przykładowych najbardziej znanych marek:

  1. Audi – TRU
  2. BMW – WBA
  3. Chevrolet – 1GC
  4. Citroen – VF7
  5. Fiat – ZFA
  6. Ford – 1FB
  7. General Motors – 1G
  8. Honda – JH
  9. Jaguar – SAJ
  10. KIA – KN
  11. Mazda – JM
  12. Mercedes – WDB
  13. Nissan – JN
  14. Opel – WOL
  15. Peugeot – VF3
  16. Porsche – WPO
  17. Renault – VF1
  18. Suzuki – JS
  19. Toyota JT
  20. Volkswagen – WVW

Dekoder numeru VIN

Dekodowanie numeru VIN jest możliwe ręcznie, natomiast jest czasochłonne i wymaga dostępu do informacji konkretnego producenta – w przypadku dużej ilości numerów VIN do sprawdzenia jest to niewygodne rozwiązanie. W Internecie z kolei można w łatwy i szybki sposób zdekodować numer VIN i otrzymać pełną informację na temat konkretnego samochodu.

Czy można znaleźć część po numerze VIN?

Jedną z najbardziej precyzyjnych i najprostszych metod poszukiwania części jest właśnie szukanie za pomocą VINu. Po jego podaniu dostawca części ma pełen zestaw informacji na temat marki, modelu, rocznika, silnika i innych niezbędnych danych potrzebnych do znalezienia potrzebnych części.

Tory samochodowe i parkingi dla dzieci – nowy wymiary zabawy

0
dziecięcy tor dla samochodzików

Tory samochodowe i parkingi są to zabawki, o których marzy większość malców. Zabawa torem samochodowym dla dzieci to ogromna frajda. Dzieci mogą samodzielnie budować trasy dla aut i ścigać się nimi. Jest to świetna okazja do wspólnej zabawy dziecka z rodzicami lub równieśnikami.

Rodzaje torów samochodowych i parkingów dla dzieci

Najprostszą wersją toru samochodowego jest klasyczny, okrężny pas. Po takim pasie samochodziki mogą jeździć w kółko. Spotykane są również wersje z prostą jezdnią, na której śmiało można zorganizować wyścigi kilku samochodzików.

Najbardziej zaawansowaną i najdroższą wersją jest większy tor samochodowy, który można samodzielnie komponować z zestawów, na które składa się wiele przeróżnych elementów.

W sklepach z zabawkami dostępne są gotowe tory. Rodzajów jest kilka, do najczęściej wybieranych, należą:

  • owalne tory wyścigowe,
  • wielopoziomowe parkingi samochodowe,
  • rampy wyścigowe i zestawy kaskaderskie,
  • myjnie samochodowe,
  • serpentyny,
  • mosty,
  • areny.

Tory samochodowe i parkingi dla dzieci

Jaki tor samochodowy dla dzieci wybrać?

Jeżeli tor ma być używany przez młodsze dziecko, najlepszym wyborem jest tor drewniany. Jego konstrukcja jest mniej skomplikowana i cały tor jest mniejszy. Dla takich maluchów można spotkać również tory samochodowe, wykonane z plastiku. Dla starszych dzieci może to być zabawka mało zadowalająca, natomiast dla malucha w sam raz. Starsze dzieci wolą tory samochodowe i parkingi, które dają więcej możliwości zabawy.

Podczas wyboru musimy wziąć pod uwagę preferencje dziecka. Jeżeli dziecko jest miłośnikiem danej firmy, warto w nią zainwestować. W przypadku dzieci, które nie są przywiązane do żadnego konkretnego typu aut, będą zadowolone z każdego toru.

Zaawansowane zestawy składają się z wielu elementów, natomiast sam tor należy złożyć samodzielnie.Niektóre tory należy składać w określony sposób w innym przypadku nie da się ich zmontować. Tory nie zawsze da się modyfikować, a to czasami wada, ponieważ dziecko może szybko się znudzić.

Przeczytaj też: http://www.informacjanoclegowa.pl/statki-dla-dzieci-jaka-zabawke-wybrac/

Pojemniki z tworzyw sztucznych w firmie produkcyjnej

0
Pojemniki z tworzyw sztucznych w firmie produkcyjnej

W każdej firmie produkcyjnej bardzo pomocne okazują się pojemniki z tworzywa. Możemy bowiem właśnie do nich zapakować wszystkie możliwe produkty, a także przechowywać w nich półprodukty. Dzięki temu w firmie zaczyna panować porządek i ład oraz zdecydowanie łatwiej jest znaleźć wszystkie potrzebne rzeczy, bo są na swoim miejscu.

Jak holować przyczepę samochodową wygodnie i bezpiecznie?

0
Jak holować przyczepę samochodową wygodnie i bezpiecznie

To, że jesteśmy dobrymi kierowcami samochodu osobowego, nie musi mieć wielkiego znaczenia w przypadku przesiadki na zestaw osobówka+przyczepa. To zupełnie inne wrażenia z jazdy i inne elementy istotne w kierowaniu z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. 

Jak prowadzi się samochód z przyczepą?

Samochód holujący przyczepę, niezależnie od tego, czy to przyczepa lekka czy taka o wadze przekraczającej 750 kg, nie może przekraczać maksymalnej prędkości 90 km/h (na drogach dwujezdniowych). W przypadku dróg zlokalizowanych poza obszarem zabudowanym maksymalna prędkość to 70 km/h, a w terenie zabudowanym, tak samo jak w przypadku samochodu osobowego, obowiązuje ograniczenie do 50 km/h.

Poza tym jedną z ważniejszych zasad obowiązujących kierowcę holującego przyczepę jest zachowanie wyjątkowej płynności jazdy. Szczególnie ważny jest ten aspekt, kiedy mamy do czynienia z przyczepą bez hamulca najazdowego. Nie ma co ukrywać, że wiele jednak zależy od typu ładunku, który mamy zamiar przewozić. Inaczej będzie się prowadzić pojazd holujący przyczepę, na której przewozimy drewniane elementy, a inaczej przyczepę, na której spoczywa łódka czy motocykl. Wiele zależy nie tylko od wagi, ale również wysokości ładunku oraz rozkładu jego ciężaru. Wielu kierowców przyznaje, że w porównaniu z przyczepą jednoosiową, znacznie łatwiej jest manewrować i cofać przyczepą dwuosiową. 

Umiejętności ułatwiające holowanie przyczepy 

Aby bezpiecznie jeździć z przyczepą, trzeba po pierwsze się przyzwyczaić, a po drugie trochę poćwiczyć. Jeśli więc planujemy zakup przyczepy, a nie wiemy, jaką wybrać, warto udać się do sprzedawcy i poprosić o jazdę próbną. Czasem już po niewielkim dystansie pokonanym z przyczepą, będziemy wiedzieć, jaki typ przyczepy bardziej nam pasuje. W każdym przypadku przydaje się jednak umiejętność jazdy płynnej oraz ciągła świadomość tego, że jazda z przyczepą wydłuża drogę hamowania. Szczególnie kłopotliwym manewrem zawsze pozostaje cofanie z przyczepą. Zanim więc udamy się w dłuższą trasę, warto na parkingu poćwiczyć ten manewr. Zapanowanie nad pojazdem ciągnącym przyczepę wydaje się trudniejsze w przypadku bardzo precyzyjnych ruchów. Doświadczenie w prowadzeniu samochodów z jedno- i dwuosiowymi przyczepami zwykle zgadzają się z twierdzeniem, że precyzyjne manewrowanie ułatwia przyczepa dwuosiowa, zaś na dłuższych trasach lepiej często wypada jednoosiowa. 

Niezależnie od typu przyczepy, warto pamiętać o dodatkowych akcesoriach takich jak oświetlenie, pasy transportowe, koła podporowe czy części serwisowe.
Warto wybierać dostawców przyczep, którzy nie tylko dbają o najwyższą jakość swoich produktów, ale także dysponują szeroką wiedzą dotyczącą doboru przyczep, które odpowiadają w maksymalnym stopniu potrzebom kierowców. Przyczepy samochodowe Carro to jeden z tego typu rzetelnych dostawców. W ofercie firmy poza przyczepami jedno- i dwuosiowymi, znajdziemy także przyczepy specjalistyczne oraz szeroki wachlarz akcesoriów do przyczep samochodowych.

Jak wybrać odpowiedni stelaż do motocykli?

0
STELAŻE GIVI POD KUFRY BOCZNE

Motoryzacja jest tematem, który mobilizuje wiele osób do rozmów. Dotyczy to zarówno pasjonatów tej dziedziny, jak i osób, które po prostu chcą zainwestować w odpowiedni pojazd służący do podróży, do pracy, do sklepu, czy w inne miejsca. Przemieszczanie się zatłoczonymi pociągami, tramwajami lub autobusami jest często bardzo trudne, niekomfortowe, a także czasochłonne. Te wehikuły zatrzymują się na określonych przystankach, podczas gdy samochodem można spokojnie jechać naprzód. Oczywiście dodatkowe trudności stanowią korki, które przede wszystkim w większych miastach są obecne. Sporym ułatwieniem jest w tym zakresie jazda motocyklem, który zajmuje znacznie mniej przestrzeni i jest się w stanie szybciej przemieszczać. Jednak zrobienie uprawnień do kierowania takim pojazdem jest wymagające. Oprócz umiejętności należy być pewnym siebie oraz mieć właściwą koordynację ruchową. Ważne jest jednak, aby wcześniej wybrać właściwy sprzęt. Najlepiej jest zakupić pojazd uznanej marki, która znajduje się na rynku od wielu lat. Pokazuje to, że jest ona zorientowana na trendy i wykorzystuje nowoczesne rozwiązania, aby przyciągać do siebie kolejnych klientów. Zachęcająca oferta gwarantuje, że każdy może znaleźć coś dla siebie.

Dobre akcesoria do motocykli

Motocykle to jednak nie tylko komfort podczas samej jazdy oraz szybkie poruszanie się po szosie. To, co jest minusem względem samochodu to brak bagażnika. Jednak w miarę możliwości jesteśmy w stanie zainstalować nieco mniej pojemny kufer, w którym będziemy w stanie skryć ważne dla nas rzeczy. Istotny jest też dobór właściwych mocowań. Stelaż Givi charakteryzuje się solidnością i trwałością materiału. Musi mieć odpowiednie wymiary, aby można go było dopasować do konkretnego modelu pojazdu, a także kolor, który również będzie się doskonale uzupełniał z motocyklem. W przypadku niezadowolenia klient może zwrócić stelaż Givi i złożyć reklamację w sklepie.

Gdzie kupić akcesoria do motocykli?

Jak już zostało wspomniane, jest wiele sklepów, w których można kupić akcesoria do motocykli, takie jak np. stelaż Givi. Coraz większą popularnością cieszą się strony internetowe, np. https://www.motoakcesoria.com.pl/pol_m_Kufry-Givi-boczne_Stelaze-pod-kufry-boczne-Givi-167528.html. Na właściwych witrynach można porównać między sobą te artykuły, które chcemy zakupić pod względem ceny, materiału, rozmiaru, czy kolorów. Zazwyczaj proces wyboru ma szybszy przebieg niż w sklepie stacjonarnym. Ponadto, w ciągu kilku chwil można zrealizować przelew. Wystarczy za pośrednictwem platformy transakcyjnej połączyć się ze swoim bankiem i wpisać kwotę pieniężną, którą chcemy wpłacić.

Skuter 50. Czy dla każdego?

0
Skuter 50. Czy dla każdego

Skutery o pojemności silnika nie przekraczającej 50 cm3, to najtańsze jednoślady dostępne na rynku. Czy jednak są to jednoślady dla każdego? Czy zawsze są warte zainteresowania?

Niedrogie i powolne

Zgodnie z przepisami, dorosłe osoby do jazdy takim skuterem nie potrzebują prawa jazdy. Z powodzeniem mogą poruszać się nimi, w razie kontroli okazując wyłącznie dowód osobisty. Takie udogodnienie wiąże się jednak z jednym ograniczeniem. Skutery o pojemności 50 cm3 mają założoną blokadę, dlatego nie da się nimi jechać więcej niż 45 km/h. Blokadę rzecz jasna można zdjąć, wtedy skuter jest nieco szybszy, jednak taka ingerencja w układ napędowy jest nielegalna. W razie odkrycia takiej modyfikacji skutera, możemy narazić się na nieprzyjemności prawne. Nie oznacza to jednak, że z uwagi na ograniczoną maksymalną prędkość, należy rezygnować z zakupu takiego pojazdu. Taki skuter doskonale sprawdzi się tam, gdzie i tak nie można jechać szybciej.

Idealny w centrach miast

Mały skuter to jednoślad, który można polecić wszystkim poruszającym się po centrach miast. Z reguły centra miast są zakorkowane, więc trudno jechać szybciej. Skutery 50 sprawdzają się w takiej sytuacji po prostu idealnie. Są bardzo lekkie, niewielkie. Idealnie manewruje się nimi między samochodami. Poruszanie się takim skuterem po centrum miasta jest po prostu szybkie i bezproblemowe. W centrum miasta takim skuterem można szybciej dotrzeć do celu niż samochodem i oczywiście dużo szybciej niż pieszo.

Cena zakupu

Dużym atutem takich skuterów jest cena zakupu. Już za dwa, trzy tysiące złotych można zakupić nowy skuter 50. Pojazd z gwarancją, sprawny technicznie. Rejestracja a także ubezpieczenie takiego pojazdu również nie jest drogie. Można posunąć się do stwierdzenia, że koszt eksploatacji takiego skutera jest po prostu znikomy. Spalanie skutera o takiej pojemności również jest znikome, dlatego koszty paliwa, także są minimalne.

Konstrukcja pojazdu

Warto pamiętać, że skutery 50 to pojazdy wytwarzane przez różne firmy. Wiele z nich to skutery bardzo małe. Osoby dorosłe nie powinny ich kupować, bowiem szybko okaże się, że są to jednoślady dla nich zbyt ciasne. Jednak wśród skuterów 50, są także skutery nieco większe. Te można polecić osobom tęższym, wysokim. Nie będą czuć się na takim skuterze mało komfortowo. Z przyjemnością i pewnością będą pokonywać nimi długie kilometry.

Podsumowując

Skutery 50 nie są jednośladami przeznaczonymi wyłącznie dla młodzieży. Taki jednoślad to ciekawa alternatywa dla dorosłych mieszkających w centrach miast i przemieszczających się na niewielkich dystansach. W miastach takimi skuterami dużo łatwiej docierać do celu niż samochodami. Kosztują niewiele, eksploatacja kosztuje grosze. Automatyczna skrzynia biegów, w którą wyposażona jest większość takich skuterów to komfort prowadzenia. Taki skuter i dla osoby dorosłej może być świetną alternatywą w stosunku do samochodu i szansą na oszczędzenie niemałych pieniędzy. Sprawdza się przy dojazdach do pracy, na zakupy i w wiele innych miejsc.

Pęknięty kolektor wydechowy – co robić?

0
Pęknięty kolektor wydechowy – co robić?

Wielu osobom wydaje się, że kolektor wydechowy, a więc kilka połączony ze sobą przewodów wylotowych, to element, który nie powinien się psuć. Jednak w praktyce kolektory często pękają. Ma to związek z bliskością silnika i przenoszonymi przez niego drganiami, które w przypadku silników trzy- i czterocylindrowych są naprawdę uciążliwe. Kolejnym problemem są silniki z blokami aluminiowymi. Posiadają one bowiem inną rozszerzalność cieplną niż kolektory żeliwne i stalowe śruby. Na skutek tego pierwszy element układu oddechowego ulega rozciąganiu i ściskaniu, a z czasem zniszczeniu.

Jak sprawdzić czy kolektor wydechowy jest pęknięty?

Przede wszystkim pęknięty kolektor jest głośny. Słychać to doskonale po otworzeniu maski samochodu, jednak trudno dopatrzyć się jakiejś rysy. Porowate żeliwo doskonale maskuje szczeliny. Eksperci z iParts.pl zwracają uwagę na fakt, że niemal identyczny hałas można usłyszeć w przypadku nieszczelności uszczelek na pograniczu kolektora i rury wydechowej.

Mechanicy podczas stawiania diagnozy na ogół zdławiają silnik na skutek przymknięcia dopływu powietrza do filtra. Na dosłownie kilka sekund wzbogaca to mieszankę i powoduje większe zadymienie spalin. Wówczas można łatwo sprawdzić, czy biała chmura wydobywa się z okolic głowicy czy może dopiero na łączeniu kolektora z rurą.

Naprawa pękniętego kolektora wydechowego

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest wymiana pękniętego kolektora wydechowego na nowy. Wysokiej jakości części samochodowe znaleźć można m.in. w ofercie iParts.pl. Jednak są osoby, które z różnych względów decydują się na spawanie pękniętego elementu.

Tutaj należy zdać sobie sprawę z tego, że spawanie żeliwa nie jest zadaniem prostym i wiele zależy od jego rodzaju. Czasem okazuje się, że materiał jest mocno utleniony i nie da się go zespawać. Wyróżnia się przy tym dwa sposoby spawania – na gorąco i na zimno. Pierwsza polega na podgrzaniu danego elementu i spawaniu go za pomocą palnika tlenowo-acetylowego oraz pałeczek żeliwnych. Druga z kolei ogranicza się do spawania elektrodą. Zwykle tylko od spawacza zależy, którą metodę spawania wybierze.

A może wymiana?

Należy pamiętać o tym, że uszkodzony i nieszczelny kolektor wydechowy powodować może przedostawanie się bardzo szkodliwych spalin do środka pojazdu. W skrajnych sytuacjach grozi to nawet zatruciem pasażerów. Dlatego też w przypadku pęknięcia tego elementu warto rozważyć jego wymianę na nową, w pełni sprawną część, szczególnie, że naprawa zwykle nie rozwiązuje całkowicie problemu, gdyż nie przywraca kolektora do stanu przed uszkodzenia.

Opony całoroczne – czy warto w nie inwestować?

0
Opony całoroczne - czy warto w nie inwestować?

Wymiana opon w samochodzie to rzecz konieczna, gdyż podobnie jak wszystkie inne eksploatowane elementy, ulegają one stopniowemu zużyciu. Większość kierowców posiada dwa zestawy opon – letnie i zimowe, które okresowo należy sprawdzać pod kątem ich dalszej przydatności. Tylko niektórzy kierowcy decydują się na zakup opon całorocznych. Czy warto iść w ich ślady?

Letnie i zimowe

Aż do początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku praktycznie nie istniały opony letnie i zimowe, a jedynie całoroczne. Jednak ostatnia dekada XX wieku przyniosła zmianę i powstały mieszanki gum specjalnie dostosowanych do warunków pogodowych. Dopiero od tej pory kierowcy zaczęli posiadać dwa zestawy opon i taka tendencja utrzymuje się do dziś.

Posiadanie dwóch zestawów opon w dzisiejszych czasach przekłada się na bezpieczeństwo i zmniejszenie kosztów eksploatacji auta. Jazda na oponach letnich zimą oznacza bowiem małą przyczepność, a co za tym idzie, grozi wpadnięciem w poślizg. Jazda na oponach zimowych latem również nie gwarantuje dobrej przyczepności, zwłaszcza w czasie deszczu, a dodatkowo przyczynia się do zwiększenia ich zużycia.

Opony całoroczne

Odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony tych, którzy nie chcą dwa razy do roku zmieniać opon, są produkty całoroczne. Z początku nie były one najlepszym rozwiązaniem, jednak postępująca technologia sprawiła, że używane do ich produkcji mieszanki są znacznie lepiej dostosowane do różnorodnych i zmiennych warunków.

Przed oponami całorocznymi stawiane są ogromne wyzwania, gdyż na przykład powinny jednocześnie znosić wysokie i niskie temperatury. Na szczęście dla najnowszych mieszanek przedział od -20 do +30 stopni nie stanowi już takiego problemu i w każdej z tych temperatur jest osiągana optymalna przyczepność. Zachowują się także dobrze w obliczu śniegu i błota pośniegowego albo opadu deszczu. Decydując się na nie, warto poszukać sprawdzonych rozwiązań, takich jak N’Blue 4 Season marki Nexen. Dzięki temu zyskujemy pewność, że ich parametry rzeczywiście będą dobre.

Dla kogo sprawdzą się opony całoroczne?

Całoroczne ogumienie niestety nie jest w stanie zachować idealnych parametrów przy skrajnych warunkach atmosferycznych albo wymagającej, agresywnej jeździe. Ze względu na konieczność zachowania dość dużej głębokości bieżnika, nie nadają się one także dla osób, które często udają się w trasy, nie bacząc na pogodę.

Z kolei w przypadku osób, które rocznie pokonują niewielką ilość kilometrów na trasach miejskich, opony całoroczne mogą być w zupełności wystarczające. Łagodna jazda albo użytkowanie opon jedynie od przypadku do przypadku to także argumenty przemawiające na korzyść całorocznego ogumienia.

Wyprawy Enduro – na co musisz być gotowy?

0
Wyprawy Enduro – na co musisz być gotowy?

Wyprawa Enduro jak każdy inny wyjazd wymaga przygotowań. Jeśli uczestnik się do nich nie przyłoży, to istnieje ryzyko, że nie będzie mógł wziąć udziału w wydarzeniu lub nie będzie czuł się komfortowo w trakcie jego trwania.

Wyprawa Enduro – ochrona kierowcy

Każdy kierowca zgłaszający się na wyprawę powinien móc wylegitymować się prawo jazdy kat A. Jest to warunek konieczny do spełnienia tak samo jak odpowiedni ubiór. Dobrze dobrany, atestowany kask, wysokie buty chroniące kostki oraz piszczel, dobrej klasy rękawice, a także strój składający się z kurtki i spodni. Niezbędne mogą okazać się również ochraniacze. Zwłaszcza te na kolana. Na rynku dostępnych jest wiele wariantów, więc z całą pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierać można spośród: protektorów kolan, łokci. Kości ogonowej, pasa nerkowego, czy kamizelek ochronnych. Niektóre sklepy oferują również stabilizatory karku.

Wyprawy Enduro – przygotowanie motocykla

Na wyprawę przygotowany musi być nie tylko kierowca, ale oczywiście również jego motocykl. Organizatorzy wyjazdów z całą pewnością poproszą o przedstawienie dokumentów potwierdzających odbyty przegląd techniczny, a także ubezpieczenie OC. Sam motocykl powinien natomiast zostać wyposażony w opony kostkowe, które umożliwiają swobodne poruszanie się po drogach leśnych oraz tych szutrowych. Jeśli większość trasy będzie wiodła trasami utwardzonymi to organizatorzy z całą pewnością o tym poinformują i doradzą na jaki rodzaj opon najlepiej się zdecydować. Jeśli motocykl nie posiada w standardzie ochron w postaci orurowania to również warto o nie zadbać.

Wyprawy Enduro – bądź gotowy!

Wybierając się na wyprawę Enduro np. z https://www.akademiaenduro.pl/pl/podroze warto zadbać także o swoje umiejętności. Osoby, które wyjeździły już setki, czy tysiące kilometrów bardzo często uważają, że już nic nie jest ich w stanie zaskoczyć. Należy jednak pamiętać o tym, że wyprawa odbywa się bez względu na panujące warunki atmosferyczne. Jej trasy z kolei omijają dobrze znane, utarte szlaki na rzecz bocznych dróg. Tak więc kierowca musi być gotowy na takie wyzwania. Jeśli chciałby przypomnieć sobie podstawowe zasady, podszlifować nabyte umiejętności lub dowiedzieć się czegoś nowego to powinien zdecydować się na udział w szkoleniu Enduro. Taka decyzja z całą pewnością zaprocentuje. Kierowca stanie się bardziej pewnym i świadomym uczestnikiem ruchu drogowego, a jego wyprawy Enduro będą mogły w pełni wykorzystywać możliwości motocykla i terenu.

ZOBACZ TEŻ